Koszyk

Potęga dobrej komunikacji w zespole

O trudnej sztuce zadawania pytań
Humble Inquiry. The gentle art of asking instead of telling
Potęga dobrej komunikacji w zespole
Producent: Wydawnictwo Naukowe PWN
EAN: 9788301206888
Grupa: książka
Język książki: polski
Rok wydania: 2019
Wydanie: 1
Liczba stron: 126
Oprawa: Miękka
Nasza cena:
32,60 zł
Rabat 16,42% zyskujesz 6,40 zł
Status:   24h
Koszty dostawy:
Paczka w RUCHu od 9,89 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 10,89 zł
Paczkomaty InPost od 11,89 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 15,89 zł

Opis produktu


"Dlaczego uważam umiejętność zadawania pytań za tak istotną w budowaniu relacji? Ponieważ w dzisiejszym świecie, który cechuje się coraz większą złożonością, zróżnicowaniem kulturowym, jak również ogromną liczbą wzajemnych powiązań, jest to kluczowa umiejętność. Nie da się pracować z ludźmi wywodzącymi się z odmiennych kultur – czy to zawodowych, czy narodowych – bez umiejętności zadawania pytań i budowania relacji opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji faktu, że posiadają oni pewną różną od naszej wiedzę przydatną do wykonania danego zadania. (…) Pokorne pytanie jest szczególnie istotne dla przywódców, ponieważ do realizacji złożonych zadań niezbędne są dobre, ufne relacje z podwładnymi, które zachęcają do komunikacji w górę hierarchii. A bez takiej komunikacji organizacje nie będą ani skuteczne, ani bezpieczne."
Ze wstępu
"W świecie, który transformuje się pod wpływem technologii, coraz mocniej zarysowują się dwie siły wpływające na dzisiejszy biznes. Pierwszą z nich jest komunikacja. Zdolność do budowania relacji zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji, staje się kluczową umiejętnością menedżerów. Drugą siłą jest zdolność do rozumienia natury problemu. Nasilający się szum informacyjny i powszechna dostępność informacji sprawiają, że coraz częściej przywódcy podejmują decyzje nie mając pełnego zrozumienia warunków, w jakich są prowadzone działania i charakteru problemów, z którymi muszą sobie radzić. Bardzo powszechnym zjawiskiem jest też niedostateczna wiedza o kliencie i jego oczekiwaniach. Taki błąd popełniają nie tylko startupy – często zaślepione swoją ideą – ale również dojrzałe firmy, którym często brakuje zdolności do komunikowania się z klientem.
Czy jest na to jakaś rada? Edgar H. Schein, psycholog zajmujący się problemem kultur organizacyjnych i autor wielu koncepcji, które trafiły do kanonu nauczania w zarządzaniu, proponuje zwrócenie się w stronę jednej z najstarszych technik znanych człowiekowi: pokornemu zadawaniu pytań. Zdaniem Scheina to właśnie postępowanie jest nam niezbędne również dziś, w warunkach informacyjnego chaosu i niepewności. Należy zadawać pytania, być dociekliwym, ale i uprzejmym. I nigdy niczego nie zakładać z góry, ale chcieć się dowiedzieć więcej. "
dr Piotr Kaczmarek-Kurczak, Akademia Leona Koźmińskiego

Polecamy także


Mózg i jego umysły
Dziarnowska W
Cena katalogowa: 45,00 zł
Nasza cena: 31,05 zł
Status:  24h

Płeć przyjemność i przemoc
Kościańska Agnieszka
Cena katalogowa: 39,00 zł
Nasza cena: 30,81 zł
Status:  24h

Parametry pożądania
Cena katalogowa: 33,00 zł
Nasza cena: 22,15 zł
Status:  24h

Życie jest wolnością. Autobiografia
Cena katalogowa: 34,90 zł
Nasza cena: 21,17 zł
Status:  24h

Autorytaryzm lęk, konformizm
Koralewicz Jadwiga
Cena katalogowa: 39,90 zł
Nasza cena: 29,36 zł
Status:  24h

Życie bez złości
Ron Potter-Efron
Cena katalogowa: 24,90 zł
Nasza cena: 15,70 zł
Status:  24h

Masaż dziecka
Schlomer Bettina
Cena katalogowa: 29,99 zł
Nasza cena: 10,24 zł
Status:  24h

Pionierska Harcerka
Nekrasz Władysław
Cena katalogowa: 30,00 zł
Nasza cena: 20,06 zł
Status:  24h

Adolf Chrystus Dychotomia ludzkich dążeń
Cena katalogowa: 26,90 zł
Nasza cena: 18,44 zł
Status:  24h

Pozapłacowe świadczenia dla nauczycieli
Cena katalogowa: 47,25 zł
Nasza cena: 36,02 zł
Status:  24h

Jak budować więzi w rodzinie
Cena katalogowa: 22,00 zł
Nasza cena: 13,40 zł
Status:  24h

Jak uniknąć dyskryminacji w procesie rekrutacji i selekcji pracowników
Cena katalogowa: 63,00 zł
Nasza cena: 49,80 zł
Status:  24h