Koszyk

Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy

The Founder’s Mentality: How to Overcome the Predictable Crises of Growth
Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy
Producent: MT Biznes
EAN: 9788380872486
Grupa: książka
Język książki: polski
Rok wydania: 2017
Wydanie: 1
Liczba stron: 230
Oprawa: Miękka
Wymiary: B5
Nasza cena:
24,91 zł
Rabat 37,57% zyskujesz 14,99 zł
produkt niedostępny
Koszty dostawy:
Paczka w RUCHu od 5,99 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 9,99 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 10,99 zł
Paczkomaty InPost od 11,89 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 10,99 zł

Opis produktu


Dlaczego tak trudno jest osiągnąć i utrzymać opłacalny wzrost? Większość menedżerów zarządza swoimi firmami tak, jak gdyby rozwiązanie tego problemu leżało w środowisku zewnętrznym: znajdź atrakcyjny rynek, zbuduj odpowiednią strategię, zdobądź nowych klientów. 
Jednak gdy Chris Zook i James Alen z Bain & Company bliżej przeanalizowali tę kwestię, okazało się, że za niezrealizowanie celów wzrostowych w 90 procentach odpowiedzialne są czynniki wewnętrzne, a nie zewnętrze – takie jak oddalenie się od pracowników pierwszej linii, problemy z odpowiedzialnością, mnożenie procesów i biurokracji, by wymienić choć kilka. Co więcej, niemal wszystkie firmy przechodzą przez takie same przewidywalne kryzysy w takich samych, ściśle określonych fazach wzrostu. Nawet w przypadku zdrowych organizacji te kryzysy, jeśli nie zostaną właściwie potraktowane, tłumią zdolność firmy do dalszego wzrostu i mogą stać się przyczyną spadków. Najważniejszym wnioskiem z badań Zooka i Allena jest konieczność zarządzania tymi punktami zapalnymi w rozwoju firmy poprzez przyjęcie „mentalności założyciela” – zachowań i sposobów myślenia, jakimi zazwyczaj wykazuje się odważny i ambitny założyciel. Aby móc przywrócić firmie odpowiednie tempo, koncentrację i na nowo powiązać ją z klientami, należy mieć: 
  • typową dla buntownika jasną wizję i poczucie celu, 
  • zdecydowany sposób myślenia właściciela, 
  • nieustającą obsesję na temat pierwszej linii. 
Oparta na dziesięcioletnich badania autorów nad firmami z ponad czterdziestu krajów Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy poprzez szczegółowe analizy i inspirujące przykłady pokazuje, w jaki sposób każdy lider – nie tylko założyciel – może wdrożyć i zastosować sposób myślenia założyciela w swojej organizacji, aby skierować ją na ścieżkę trwałego wzrostu. 

Jako założyciel mojej firmy doskonale rozumiem i czuję tematy podnoszone w książce Mentalność założyciela jako podstawa sukcesu firmy, szczególnie te dotykające znaczenia wysokiego tempa działania, koncentracji oraz zdolności inwestowania w dłuższej perspektywie. 
MICHAEL DELL, założyciel i dyrektor generalny Dell Inc. 

Zook i Allen dzielą się z nami swoimi bezcennymi spostrzeżeniami na temat ochrony założycielskiego celu, perspektyw i energii firmy poprzez zapobieganie negatywnym wpływom procesu instytucjonalizacji. Ich książka stała się dla mnie i mojego zespołu instrumentem, który pomógł ukształtować sposób naszego myślenia o naszej kulturze, strukturze i modelu biznesowym. 
ADRIAN GORE, założyciel i dyrektor generalny Discovery Group 

Koncepcja „mentalności założyciela” jest bliska właścicielom firm rodzinnych. Firma rodzinna zarządzana i rozwijana od początku przez jedną osobę oparta jest na solidnych fundamentach: wartościach założyciela, jego osobistych przekonaniach i dążeniach do sukcesu. Te cechy przejmują kolejne pokolenia oraz pracownicy – mimo rozrastania się firmy rodzinne nie tracą więc wyjątkowości związanej z mentalnością założyciela. Prowadząc procesy sukcesji obserwuję często, jak ważne jest, by przekazać również to, co wydaje się być nieuchwytne, a wynika właśnie z mentalności założyciela. Wszystkim właścicielom przedsiębiorstw, którzy chcą, aby firma na lata zachowała ich rewolucyjny sposób myślenia i wyjątkową troskę o organizację i klientów, polecam wskazówki zawarte w tej książce. 
DR ADRIANNA LEWANDOWSKA, MBA, Prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego 

„Mentalność założyciela” to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce prowadzić własny biznes – mały i duży. Porady i analizy Chrisa Zooka pokazują, jak budować firmę która przetrwa dekady i jak pokonać największe trudności, które napotka w tym czasie przedsiębiorca. Przede wszystkim jednak to książka o tym, dlaczego dążenie do zysku i wzrostu za wszelką cenę może być zabójcze dla biznesu, jego założyciela i pracowników. 
MICHAŁ WĄSOWSKI, redaktor serwisu „Business Insider Polska”

22,01 zł Rabat 36.93%
28,62 zł Rabat 36.26%
32,57 zł Rabat 33.53%
19,22 zł Rabat 35.73%
29,28 zł Rabat 26.79%
33,47 zł Rabat 31.69%
21,49 zł Rabat 38.41%
52,78 zł Rabat 33.19%
29,01 zł Rabat 27.29%
25,62 zł Rabat 26.79%
22,63 zł Rabat 35.33%
35,05 zł Rabat 29.75%

Polecamy także


Wychowanie seksualne w rodzinie i w szkole
Cena katalogowa: 14,90 zł
Nasza cena: 8,77 zł
Status:  24h

Unvorstellbar Die Macht und Paradoxe Unseres Verstands
Cena katalogowa: 39,00 zł
Nasza cena: 32,20 zł
Status:  24h

The Right Life
Largo Remo H.
Cena katalogowa: 49,00 zł
Nasza cena: 42,28 zł
Status:  24h

Razem odkrywamy boga
Popcak Gregory K.
Cena katalogowa: 34,90 zł
Nasza cena: 27,69 zł
Status:  24h

Psychologia lekarska w leczeniu chorych somatycznie
Cena katalogowa: 39,90 zł
Nasza cena: 33,84 zł
Status:  24h

Przemoc ze strony najbliższych w doświadczeniach życiowych uchodźczyń
Cena katalogowa: 42,00 zł
Nasza cena: 33,38 zł
Status:  24h

Zwyciężyć chorobę
Wirga Mariusz
Cena katalogowa: 30,00 zł
Nasza cena: 19,24 zł
Status:  24h

Życie przed życiem Prawa karmy i reinkarnacji
Cena katalogowa: 20,00 zł
Nasza cena: 12,01 zł
Status:  24h

Jaką żoną jestem
Dillow Linda
Cena katalogowa: 25,00 zł
Nasza cena: 16,81 zł
Status:  24h

Co robić, by zawsze mieć pracę i więcej zarabiać
Cena katalogowa: 21,99 zł
Nasza cena: 12,62 zł
Status:  24h

Dzieci gotują
Górska Agnieszka
Cena katalogowa: 44,90 zł
Nasza cena: 29,71 zł
Status:  24h

30 minut nauki skutecznego pokonywania stresu
Cena katalogowa: 17,00 zł
Nasza cena: 11,85 zł
Status:  24h