Koszyk

Ludzie młodzi w aktywizacji regionów

Ludzie młodzi w aktywizacji regionów
Producent: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
EAN: 9788361284178
Grupa: książka
Język książki: polski
Rok wydania: 2009
Wydanie: 1
Liczba stron: 195
Oprawa: Miękka
Wymiary: A5
43,70 zł
Rabat 5,00% zyskujesz 2,30 zł
produkt niedostępny
Koszty dostawy:
Paczka w RUCHu od 0,00 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 9,99 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 10,99 zł
InPost Paczkomaty 24/7 od 10,99 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 12,99 zł
InPost - przesyłka kurierska od 20,00 zł

Opis produktu


Ludzie młodzi w wieku 18-34 lata stanowią obecnie ponad 27% ogółu populacji Polaków. Jest to znacząca grupa społeczeństwa, która może odegrać ważną rolę w społecznym i gospodarczym rozwoju kraju i jego poszczególnych regionów. Jest to bowiem pokolenie, które osiągnęło dojrzałość, zdobyło edukację lub urodziło się w nowych warunkach społeczno-politycznych i gospodarczych. Urodzeni po 1975 r. włączają się już w proces społeczno-gospodarczego rozwoju Polski. Jednak ich aktywność społeczna i zawodowa jest bardzo zróżnicowana. Z jednej strony występuje grupa ludzi młodych, którym przeobrażenia w Polsce stwarzają duże możliwości zdobycia i utrwalenia dobrej pozycji społecznej, zawodowej i bytowej oraz samorealizacji, z drugiej zaś są ludzie młodzi, którzy mają ograniczone szanse na pracę, własne mieszkanie, samorealizację. Jednocześnie aksjomatem jest, że niewykorzystanie potencjału intelektualnego, społecznego i gospodarczego ludzi młodych niekorzystnie odbija się na rozwoju kraju i jego poszczególnych regionów. Dlatego przystępując do realizacji badania, zamierzaliśmy znaleźć odpowiedź na pytanie: jak można sprzyjać zaangażowaniu ludzi młodych w budowę nowoczesnej gospodarki kraju i regionów. Szczegółowe zadania badawcze sformułowano następująco:
  • zdiagnozowanie aktualnych warunków funkcjonowania ludzi młodych w wieku 18-34 lata w podstawowych obszarach życia społecznego i gospodarczego w Polsce,
  • analiza aspiracji, samooceny i wizji ludzi młodych w zakresie ich miejsca i roli w kraju i w regionie,
  • podjęcie próby poszukiwania rozwiązań sprzyjających aktywizowaniu ludzi młodych w regionach.

Podstawą analizy i poszukiwania odpowiedzi na te pytania były wyniki ogólnopolskich badań empirycznych, uwzględniających regiony. Były to:

  • dane z podzbioru gospodarstw domowych ludzi młodych (głowa gospodarstwa w wieku 18-34 lata) wyodrębnionego ze zbioru indywidualnych danych z badań budżetów gospodarstw domowych GUS w 2001 r., w 2006 r. i w 2008 r.,
  • dane z podzbioru ludzi młodych (w wieku 18-34 lata) wyodrębnionego ze zbioru indywidualnych danych z badań Diagnoza Społeczna 2007 i Diagnoza Społeczna 2009,
  • inne dane statystyczne i opracowania dotyczące badanej problematyki.

Wyniki badań zawarte są w niniejszym opracowaniu. Składa się ono z sześciu rozdziałów.

Słowa kluczowe:


Polecamy także


Economics of Public Issues (20th Edition)
Cena katalogowa: 269,99 zł
125,95 zł
Status:  dostępne od ręki

Problemy restrukturyzacji gospodarki polski
Cena katalogowa:
15,95 zł
Status:  dostępne od ręki

Polska i Hiszpania na ścieżce konwergencji. Aspekty sektorowe
Cena katalogowa: 48,00 zł
40,95 zł
Status:  dostępne od ręki

Konsumpcja a rozwój gospodarczy i społeczny
Cena katalogowa: 49,00 zł
48,95 zł
Status:  24h

Wzorce konsumpcji według typów wiejskich gospodarstw domowych w latach 2004-2014
Cena katalogowa: 59,00 zł
49,95 zł
Status:  dostępne od ręki

Ekonomia po polsku
Filar Dariusz
Cena katalogowa:
21,95 zł
Status:  24h

Zróżnicowania warunków życia Polskie rodziny i społeczności lokalne
Cena katalogowa: 42,00 zł
37,95 zł
Status:  24h

Podstawy kształtowania efektywności przedsiębiorstw
Cena katalogowa: 55,00 zł
53,95 zł
Status:  24h

Warunki budowy strategii rozwoju społeczno-gospodarczego w polsce i w rosji.
Cena katalogowa:
17,95 zł
Status:  dostępne od ręki

Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw.
Cena katalogowa: 59,00 zł
52,95 zł
Status:  24h

Biznes muzyczny ekonomiczne i marketingowe aspekty fonografii.
Cena katalogowa: 46,00 zł
39,95 zł
Status:  24h

Determinanty aktywności innowacyjnej producentów artykułów spożywczych i napojów w zachodniej Polsce
Cena katalogowa: 45,00 zł
38,95 zł
Status:  dostępne od ręki