Koszyk

Ludzie młodzi w aktywizacji regionów

Ludzie młodzi w aktywizacji regionów
Producent: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
EAN: 9788361284178
Grupa: książka
Język książki: polski
Rok wydania: 2009
Wydanie: 1
Liczba stron: 195
Oprawa: Miękka
Wymiary: A5
Nasza cena:
45,54 zł
Rabat 1% zyskujesz 0,46 zł
produkt niedostępny
Koszty dostawy:
Paczka w RUCHu od 5,89 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 8,89 zł
Paczkomaty InPost od 9,89 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 10,89 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 14,89 zł

Opis produktu


Ludzie młodzi w wieku 18-34 lata stanowią obecnie ponad 27% ogółu populacji Polaków. Jest to znacząca grupa społeczeństwa, która może odegrać ważną rolę w społecznym i gospodarczym rozwoju kraju i jego poszczególnych regionów. Jest to bowiem pokolenie, które osiągnęło dojrzałość, zdobyło edukację lub urodziło się w nowych warunkach społeczno-politycznych i gospodarczych. Urodzeni po 1975 r. włączają się już w proces społeczno-gospodarczego rozwoju Polski. Jednak ich aktywność społeczna i zawodowa jest bardzo zróżnicowana. Z jednej strony występuje grupa ludzi młodych, którym przeobrażenia w Polsce stwarzają duże możliwości zdobycia i utrwalenia dobrej pozycji społecznej, zawodowej i bytowej oraz samorealizacji, z drugiej zaś są ludzie młodzi, którzy mają ograniczone szanse na pracę, własne mieszkanie, samorealizację. Jednocześnie aksjomatem jest, że niewykorzystanie potencjału intelektualnego, społecznego i gospodarczego ludzi młodych niekorzystnie odbija się na rozwoju kraju i jego poszczególnych regionów. Dlatego przystępując do realizacji badania, zamierzaliśmy znaleźć odpowiedź na pytanie: jak można sprzyjać zaangażowaniu ludzi młodych w budowę nowoczesnej gospodarki kraju i regionów. Szczegółowe zadania badawcze sformułowano następująco:
  • zdiagnozowanie aktualnych warunków funkcjonowania ludzi młodych w wieku 18-34 lata w podstawowych obszarach życia społecznego i gospodarczego w Polsce,
  • analiza aspiracji, samooceny i wizji ludzi młodych w zakresie ich miejsca i roli w kraju i w regionie,
  • podjęcie próby poszukiwania rozwiązań sprzyjających aktywizowaniu ludzi młodych w regionach.

Podstawą analizy i poszukiwania odpowiedzi na te pytania były wyniki ogólnopolskich badań empirycznych, uwzględniających regiony. Były to:

  • dane z podzbioru gospodarstw domowych ludzi młodych (głowa gospodarstwa w wieku 18-34 lata) wyodrębnionego ze zbioru indywidualnych danych z badań budżetów gospodarstw domowych GUS w 2001 r., w 2006 r. i w 2008 r.,
  • dane z podzbioru ludzi młodych (w wieku 18-34 lata) wyodrębnionego ze zbioru indywidualnych danych z badań Diagnoza Społeczna 2007 i Diagnoza Społeczna 2009,
  • inne dane statystyczne i opracowania dotyczące badanej problematyki.

Wyniki badań zawarte są w niniejszym opracowaniu. Składa się ono z sześciu rozdziałów.

Słowa kluczowe:

Polecamy także


Zbiór zadań z mikroekonomii
Kalinowski Sławomir
Cena katalogowa: 25,50 zł
Nasza cena: 25,50 zł
Status:  Od ręki

Współczesna ekonomia. ku nowemu paradygmatowi ?
Cena katalogowa: 44,00 zł
Nasza cena: 38,68 zł
Status:  Od ręki

Podstawy ekonomii część 1 Mikroekonomia Podręcznik
Cena katalogowa: 32,00 zł
Nasza cena: 27,43 zł
Status:  Od ręki

Region w gospodarce opartej na wiedzy
Cena katalogowa: 47,00 zł
Nasza cena: 39,40 zł
Status:  Od ręki

Mikroekonomia. Studia przypadków
Cena katalogowa: 34,00 zł
Nasza cena: 34,00 zł
Status:  Od ręki

Siła dywersyfikacji w działalności przedsiębiorstw w kontekście aspektów ekonomicznych, finansowych i organizacyjnych
Cena katalogowa: 42,00 zł
Nasza cena: 36,00 zł
Status:  Od ręki

Klastry w strategii rozwoju konkurencyjności na mazowszu
Cena katalogowa: 34,00 zł
Nasza cena: 32,83 zł
Status:  Od ręki

Problemy restrukturyzacji gospodarki polski
Cena katalogowa: 13,00 zł
13,00 zł
Status:  Od ręki

Warunki budowy strategii rozwoju społeczno-gospodarczego w polsce i w rosji.
Cena katalogowa: 16,00 zł
Nasza cena: 15,44 zł
Status:  Od ręki

Mikroekonomia
Rekowski Marek
Cena katalogowa: 40,00 zł
40,00 zł
Status:  Od ręki

Przedsiębiorczość a rozwój regionalny w polsce
Cena katalogowa: 48,00 zł
48,00 zł
Status:  Od ręki

Mikroekonomia
Zalega Tomasz
Cena katalogowa: 60,00 zł
Nasza cena: 57,92 zł
Status:  Od ręki