Ludzie młodzi w aktywizacji regionów

Redakcja:
Olejniczuk-Merta Anna
Język książki: polski
Rok wydania: 2009
Wydanie: 1
Liczba stron: 195
Oprawa: Miękka
Wymiary: A5
43,70 zł
Rabat 5,00% zyskujesz 2,30 zł
Koszty dostawy:
Paczka w RUCHu | od 0,00 zł |
Poczta Polska Odbiór w punkcie | od 9,99 zł |
Poczta Polska doręczenie pod adres | od 10,99 zł |
InPost Paczkomaty 24/7 | od 10,99 zł |
FedEx - przesyłka kurierska | od 12,99 zł |
InPost - przesyłka kurierska | od 20,00 zł |
Kategorie:
Opis produktu
Ludzie młodzi w wieku 18-34 lata stanowią obecnie ponad 27% ogółu populacji Polaków. Jest to znacząca grupa społeczeństwa, która może odegrać ważną rolę w społecznym i gospodarczym rozwoju kraju i jego poszczególnych regionów. Jest to bowiem pokolenie, które osiągnęło dojrzałość, zdobyło edukację lub urodziło się w nowych warunkach społeczno-politycznych i gospodarczych. Urodzeni po 1975 r. włączają się już w proces społeczno-gospodarczego rozwoju Polski. Jednak ich aktywność społeczna i zawodowa jest bardzo zróżnicowana. Z jednej strony występuje grupa ludzi młodych, którym przeobrażenia w Polsce stwarzają duże możliwości zdobycia i utrwalenia dobrej pozycji społecznej, zawodowej i bytowej oraz samorealizacji, z drugiej zaś są ludzie młodzi, którzy mają ograniczone szanse na pracę, własne mieszkanie, samorealizację. Jednocześnie aksjomatem jest, że niewykorzystanie potencjału intelektualnego, społecznego i gospodarczego ludzi młodych niekorzystnie odbija się na rozwoju kraju i jego poszczególnych regionów. Dlatego przystępując do realizacji badania, zamierzaliśmy znaleźć odpowiedź na pytanie: jak można sprzyjać zaangażowaniu ludzi młodych w budowę nowoczesnej gospodarki kraju i regionów. Szczegółowe zadania badawcze sformułowano następująco:
- zdiagnozowanie aktualnych warunków funkcjonowania ludzi młodych w wieku 18-34 lata w podstawowych obszarach życia społecznego i gospodarczego w Polsce,
- analiza aspiracji, samooceny i wizji ludzi młodych w zakresie ich miejsca i roli w kraju i w regionie,
- podjęcie próby poszukiwania rozwiązań sprzyjających aktywizowaniu ludzi młodych w regionach.
Podstawą analizy i poszukiwania odpowiedzi na te pytania były wyniki ogólnopolskich badań empirycznych, uwzględniających regiony. Były to:
- dane z podzbioru gospodarstw domowych ludzi młodych (głowa gospodarstwa w wieku 18-34 lata) wyodrębnionego ze zbioru indywidualnych danych z badań budżetów gospodarstw domowych GUS w 2001 r., w 2006 r. i w 2008 r.,
- dane z podzbioru ludzi młodych (w wieku 18-34 lata) wyodrębnionego ze zbioru indywidualnych danych z badań Diagnoza Społeczna 2007 i Diagnoza Społeczna 2009,
- inne dane statystyczne i opracowania dotyczące badanej problematyki.
Wyniki badań zawarte są w niniejszym opracowaniu. Składa się ono z sześciu rozdziałów.
Słowa kluczowe:
Polecamy także
Cena katalogowa: 269,99 zł
125,95 zł
125,95 zł
Cena katalogowa: 48,00 zł
40,95 zł
40,95 zł
Cena katalogowa: 59,00 zł
49,95 zł
49,95 zł
Cena katalogowa: 42,00 zł
37,95 zł
37,95 zł
Cena katalogowa:
17,95 zł
17,95 zł
Cena katalogowa: 46,00 zł
39,95 zł
39,95 zł
Cena katalogowa: 45,00 zł
38,95 zł
38,95 zł