Koszyk

Konsumpcja w gospodarstwach domowych jako czynnik społeczno-gospodarczego rozwoju regionów

Konsumpcja w gospodarstwach domowych jako czynnik społeczno-gospodarczego rozwoju regionów
Producent: Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur
EAN: 9788361284185
Grupa: książka
Język książki: polski
Rok wydania: 2009
Wydanie: 1
Liczba stron: 159
Oprawa: Miękka
Wymiary: A5
Nasza cena:
46,53 zł
Rabat 1% zyskujesz 0,47 zł
produkt niedostępny
Koszty dostawy:
Paczka w RUCHu od 9,89 zł
Poczta Polska Odbiór w punkcie od 10,89 zł
Paczkomaty InPost od 11,89 zł
Poczta Polska doręczenie pod adres od 12,89 zł
FedEx - przesyłka kurierska od 15,89 zł

Opis produktu


Aksjomatem jest stwierdzenie, że celem gospodarki rynkowej jest społeczno-gospodarczy rozwój kraju. Jednak konkretne treści i sposób osiągania tego celu nie są już tak jednoznaczne. Wpływają na to liczne i zróżnicowane uwarunkowania funkcjonowania gospodarki w określonym czasie. Porównując sytuację i możliwości rozwojowe polskiej gospodarki z początku transformacji i obecnie, można wskazać na występowanie różnic w celach i sposobach ich realizacji. Na początku transformacji, kiedy sytuacja społeczna i gospodarcza była bardzo trudna (niski poziom produkcji i dochodów społeczeństwa, a tym samym małe wymagania na rynku), dla kształtowania podstaw decyzyjnych rozwoju wystarczały ogólne informacje, pokazujące główne wskaźniki makroekonomiczne i społeczne, takie jak: PKB, inwestycje, wartość produkcji sprzedanej, sytuacja na rynku pracy, sytuacja demograficzna kraju, konsumpcja. Obecnie, po dwudziestu latach reform, sytuacja społeczno-gospodarcza Polski uległa dużym przeobrażeniom. Wyraża się to we wzroście zarówno produkcji, inwestycji, oferty rynkowej, jak i popytu oraz konsumpcji.
Gospodarstwa domowe w świetle nowej ekonomicznej teorii przedsiębiorstwa - teorii konfirmy (połączenie konsumenta i firmy) przejmują na siebie wiele nowych ról i zadań w procesie gospodarowania, realizowanych przez konsumpcję i konsumentów . Są regulatorami i determinantami tak ważnych zjawisk, jak:

  • alokacja, przedsiębiorczość, preferencje i wartości oraz rewitalizacja zasobów w przedsiębiorstwach,
  • inwestowanie w wiedzę, kreowanie talentów, budowanie relacji, czyli głównie kapitału intelektualnego, najważniejszego współcześnie czynnika wytwórczego, przenoszonego następnie do miejsca pracy - przedsiębiorstwa,
  • podejmowanie ryzyka i wyrażanie preferencji dotyczących przyszłych okresów i działania w warunkach niepewności,
  • nabywanie doświadczeń, rutyny, optymalnych skal działania i przenoszenie ich do miejsca pracy - przedsiębiorstwa,
  • twarde ograniczenia budżetowe, determinujące też ograniczenia budżetowe w miejscu pracy,
  • odpowiedzialność gospodarstw domowych za nieprawidłowości działania przedsiębiorstw,
  • odpowiedzialność za własne bezpieczeństwo socjalne (ochrona zdrowia, renty i emerytury, utrata pracy) w sytuacji, gdy w gospodarce występują zjawiska zawodności rynku, państwa i przedsiębiorstw,
  • renesans suwerenności konsumenta, weryfikator zasadności istnienia przedsiębiorstwa jako oferenta dóbr i usług dla konsumentów, można dodać - swoisty powrót do globalnego i lokalnych działań prawa Saya,
  • prosument jako konsumenckie przedsiębiorstwo.

Potwierdza to dużą rolę gospodarstwa domowego w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa, rynku i państwa, poczynając od kształtowanych przez nie wartości, dążeń, postaw, poprzez ich wpływ na określone możliwości i działania własne oraz przedsiębiorstw, by następnie przyczyniać się do rozwoju społeczno-gospodarczego poszczególnych regionów i całego kraju.


Polecamy także


Mikroekonomia
Rekowski Marek
Cena katalogowa: 40,00 zł
40,00 zł
Status:  Od ręki

Jedyny podręcznik sprzedaży, jakiego potrzebujesz
Cena katalogowa: 49,90 zł
Nasza cena: 31,04 zł
Status:  Od ręki

Polityka makroostrożnościowa banku centralnego
Cena katalogowa: 46,00 zł
Nasza cena: 38,55 zł
Status:  Od ręki

Ekonomika handlu żywnością i produktami rolnymi
Cena katalogowa: 44,00 zł
Nasza cena: 44,00 zł
Status:  Od ręki

Opieka zdrowotna
Rudawska Iga
Cena katalogowa: 95,00 zł
Nasza cena: 81,45 zł
Status:  Od ręki

Studium rozwoju zdywersyfikowanych form współpracy
Cena katalogowa: 54,90 zł
Nasza cena: 53,00 zł
Status:  Od ręki

Globalizacja a zróżnicowanie społeczno-ekonomiczne
Cena katalogowa: 60,00 zł
Nasza cena: 50,29 zł
Status:  Od ręki

Polityka gospodarcza w Unii Europejskiej
Cena katalogowa: 49,00 zł
Nasza cena: 47,30 zł
Status:  Od ręki

Przedsiębiorczość a rozwój regionalny w polsce
Cena katalogowa: 48,00 zł
48,00 zł
Status:  Od ręki

Korporacje transnarodowe z krajów wschodzących w gospodarce światowej
Cena katalogowa: 48,00 zł
Nasza cena: 48,00 zł
Status:  Od ręki

Mikroekonomia. Studia przypadków
Cena katalogowa: 34,00 zł
Nasza cena: 34,00 zł
Status:  Od ręki

Społeczne aspekty globalizacji
Cena katalogowa: 54,90 zł
Nasza cena: 40,09 zł
Status:  Od ręki